torstai 14. kesäkuuta 2012

Hyvän mielen asioita

Herra Downin perintöä blogin Äiti muisti minua haasteella. :) Kiitos Äiti!

Hasteena on listata kymmenen hyvän mielen asiaa arjesta.

Tämä on itseasiassa aika kiva haaste. Kuten olen maininnut, välillä päiväni ovat hyvinkin synkkiä ja vaivun erikoiseen masennukseen, jonka syntyperää en itsekään aina käsitä. Tällaisina kausina pitäisi tosiaan muistaa keskittyä niihin hyviin asioihin, pitäisi palauttaa mieliin, mitä kaikkea ihanaa elämässä tällä hetkellä on. Mutta jokainen, joka on joskus ollut alakuloinen/lievästi masentunut tietää, että masennus on pelottava asia, se syö mielen kokonaan ja silloin on todella vaikea ajatella postiivisia asioita, silloin saattaa jopa käydä niin, etteivät ne edes tunnu niin positiivisilta. Mutta tänään minulla ei ole synkkä päivä ja tänään olen oma itseni, iloiset asiat tuntuvat iloisilta ja listaan tähän niitä. :)

1. Elias! Poikani tuo päiviini rutkasti iloa, mutta listaan tähän erään ajankohtaisen asian, joka luo minulle erittäin hyvän mielen. Se on nimittäin Eliaksen leveä hymy kun saavun töistä kotiin. Joka päivä kun näen tämän hymyn, tiedän että Elias on ihan sujut sen asian kanssa, että olen päivät töissä. :)

2. Tulen myös suunnattoman onnelliseksi Eliaksen jokaikisestä uudesta taidosta/oivalluksesta. Vaikka kaikki uudet taidot eivät olekaan niin mieluisia (kuten kiipeileminen kalusteiden päällä jne.), niin silti on upea huomata, että poikani kehittyy!

3. Kakka! Uskokaa tai älkää, mutta meidän perheen hyvä mieli on edelleenkin hyvin riippuvainen Eliaksen masutoiminnasta. Iloitsemme päivittäin jokaisesta nyytistä, joka vaippaan tulee!! Meille on arkipäivää, että läheiset soittavat ihan vain kysyäkseen, että miten Elias voi, onko kakka tullut tänään. :) Ei uskoisi, kuinka paljon tällainenkin asia voi vaikuttaa yhden perheen hyvinvointiin.

4. Mieheni saa minut erittäin tyytyväiseksi silloin, kun huomaan hänen keittäneen minulle aamukahvia vaikkei itse edes juo sitä aamuisin. Se on pieni, mutta todella ihana ele ja merkki siitä, että hän on ajatellut minua.

5. Mieheni ilahduttaa minut myös taidolla ja ahkeruudellaan siivota koti ilman, että sitä tarvitsisi edes pyytää. On ihana tulla kotiin töistä, kun koti on siivottu ja pyykit pesty. :)

6. Kesä on monellakin tavalla ihanaa aikaa, mutta erityisesti nautin kesästä siksi, että ulos voi mennä kevyissa vaatteissa ilman että minua paleltaa. Olen hirveä vilukissa, palelen joka paikassa ja aina, mutta kesällä saan nauttia. Nautin siitä, että minullakin on lämmin. :)

7. Lämpimät kesäillat kuuluvat minun hyvän mielen asioihin ilman sen erikoisempaa syytä. On ihana istuskella parvekkeella tai ulkona pitkään ja nauttia vain kesän tunnelmasta.

8. Kahvi! Kahvi on heikkouteni. Jos tunnet minut ja olet nähnyt minut ilman kahvia, niin olet kokenut jotain harvinaislaatuista. :) Rakastan tuoreen kahvin tuoksua ja sen makua (vaikka juonkin jokaista kahvikuppia tuntikaupalla. KYLLÄ, minä juon kahvini myös kylmänä, joka aiheuttaa monesti suurta ihmetystä).

9. Ystävät! Arjen ihania piristysruiskeita. Puhelu ystävän kanssa tai tapaaminen kahvikupposen äärellä on jotain täysin korvaamatonta.

Minulla on jokaisesta kampauksesta kuva,
mitä minulle on tehyt mutta tässä viimeisin.
10. Itsensä hemmottelu! Olen hirvittävän huono meikkaamaan tai laittautumaan arkipäivisin. Käytän ripsiväriä ja tukan laitan yleenä vain ponnarille tai jätän suoraksi roikkumaan. Tämä johtuu osittain myös siitä, etten yksinkertaisesti osaa laittautua/tehdä itselleni esim. erilaisia tukkakampauksia (enkä kyllä ehtisikään). Senpä takia jokaiseen juhlatilaisuutta varten astelen kampaajalle ja laitatan kampauksen siellä. Se on ihana hetki itselle, kun joku laittaa sinut kauniiksi. :)

2 kommenttia:

  1. Wautsi miten kaunis kampaus. :)

    VastaaPoista
  2. Tykkäsin eritoten kakkakohdasta :) ihanan arkipäiväinen asia, joka varmasti saa onnelliseksi siellä! Lupaan huomenna olla ikionnellinen meidän E:n kakasta!! :)

    Ilmankos oletkin niin nätti, kun kahvi maistuu kylmänä :) itse en juo kahvia kuin juhlissa :) ja juhlista puheenollen, aivan ihana kampaus :)

    VastaaPoista